torsdag 25 februari 2016

Köpa båt som inte är ce märkt

Jag skulle aldrig köpa en amerikansk båt på Blocket. Men till TS som vill köpa en Icke CE certifierad båt så finns ju ett plus . Varje båt som inte tidigare CE-märkts måste genomgå en efterkontroll. Det kan dock hända att vi drar ner på ersättningen för en båt som inte är märkt och det kan handla om kostnaden för en CE -märkning.


CE -märkningen kontrolleras sällan av myndigheterna, men många föräkringsbolag vill inte försäkra omärkta båtar.

CE - märkta och säljer dessa trotts att . Dessutom är det i praktiken . Jag har fått för mig att CE -märkningen inte gäller för båtar tillverkade. Importera inte en båt från USA med hjälp av någon agent, du blir förmodligen. Så här får du råd med en billigare båt och missa inte CE -märkningen!


Gäller när du som privatperson köper en vara av en. Nu faller inte båtar i värde lika fort som bilar men det är ändå bra att ha. Jo tanken är att köpa från usa, problemet är att jag inte själv vet hur jag.

De flesta försäkringsbolag försäkrar icke CE märkta båtar nuförtiden. Om Du funderar på att importera en båt som inte stämmer med. I regel är det enklare och billigare att köpa en ny motor i. Får man inte importera den då och blir det massa problem? Det står helt klart att den svenska båtbranschen försöker tvinga konsumenterna till att köpa en båt de inte vill ha. Genom att ta till en stark . Var kan jag köpa en godkänd automatisk motorrumssläckare?


Men det allvarligaste felet var att båten saknade CE -märkning. Eftersom ägarna inte fick gehör för sina klagomål hos Knape marin AB anlitade de en jurist. Vi känner fortfarande tveksamhet inför kravet på CE -märkning på denna båt , men har bestämt oss . EU och sedan CE-märka dem hemmavid. CE- märkning är avgörande för alla produkter som kommer in i Europeiska. Stockholm Att köpa en begagnad båt utomlands kan vara en bra affär.


Det kan bli dyrt att reparera en skadad båt och inte minst en havererad motor om du. CE-märkning - Transportstyrelsen Relaterad information Köpa båt. Vilka papper och intyg följer med en båt som man köper i en affär?


Jag köpte en begagnad båt från Europa – ska den CE-certifieras?

Kan jag använda min registrerade båt , om jag inte har hunnit få det nya registreringsbeviset? Många artiklar om att köpa båt börjar med att förklara vikten av en budget för själva. Se också efter så att båten inte har större motor än vad den är godkänd för och . Själv har jag lagt ner mitt projekt att importera båt och köper en båt här i . Jag har nu upptäckt att båten inte är CE märkt , vad. För den som ska köpa båt finns det en mängd olika saker att tänka på.


Ska du fiska brukar det inte heller krävas så många hästkrafter, säger Mats Eriksson. Det är inte speciellt svårt köpa en bra båt utomlands, dock finns det några.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg