tisdag 21 mars 2017

Yd kopplare schema

Handmanövrerad Y/D-start. Så nu fick jag hem min vedmaskin och på den sitter det automatisk Y-D start som inte riktigt funkar. Först körde jag med 4-ledar kabel = 3-faser . Någon som har ett kopplingsschema till en Malmbergs YD - kopplare. Inte Malmbergs men ett schema jag hade liggandes:länk PeterH.


Nummer på anslutningarna (uttagsbeteckningar) förs in i schemat. Styrkrets och huvudkrets förekommer ofta på samma schema. Y/D- Kopplare hittar du hos Elbutik. En YD start är ingen raketforskning direkt men utan schema är det svårt att komma med konkreta tips.


Jag har egentligen bara kopierat inkopplingen med fasföljd och så men nu är det automatisk y d start. Men om den drar igång som den ska och . Gör i ordning en kompressor - frågetecken. Googla lite på kretsschema y/d start så finner du nog en del ledtrådar t. Hoppas ni begriper hur jag menar.


Har läst schemat , frågat kollegor och kliat mig i huvudet men blir inte klok. Om överlastskyddet kopplas i serie med lindningarna, som det är gjort i schemat på föregående sida så skall det ställas in på . Jag följde upp koppling med hjälp av schemat här och det var som . YD -start har man ibland på större motorer. Dessa måste då vara lindade för 690Y 400D om det skall användas i Sverige. Det enklaste sättet att begränsa startströmmarna är att använda Y-D - kopplare. Frågan är om man KAN köra motorn/kompressorn utan YD kopplare ? Något som saknas på Schemat är ju vad som aktiverar respektive . Antal kontakter i serie ström.


Sektions- och kamströmställare Impulsställare för panelmontage För styrning av kontaktor. EAN: 7392529051506; Motoreffekt: kW ACvid 400V; Mått ( BxHxDj): 78x95x1mm; Märkströ16A AC21; Kapslingsklass: IP54 . Kontaktpaket utan vred och skylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg