fredag 14 juli 2017

Klippa stickpropp tvättmaskin

Jag har tänkt att köpa den här tvättmaskinen till mitt lilla badrum som är helt. Elektrikern kommer att klippa av kabeln, skala och ansluta de 3 . Tvättmaskin med stickkontakt , vägguttag för fast installation. Hur kopplar jag nya tvättmaskin ? Klipper ni bort stickproppar? Får man klippa stickproppen utan att garantin slutar gälla. Måste man sätta säkerhetsbrytare vid markisen?


Nyinflyttad- hyresrätt - Rätt eller fel? Har beställt tvättmaskin. Om elektrikern klipper av stickkontakten och installerar direkt i dosan (som jag hört att gör).


Installation av tvättmaskin , osäker på uttag samt installation El, VVS. Då är min fråga om det skulle vara ok om jag själv köper en stickpropp i tex clasohlson och koppla stickproppen till tvättmaskinen eller måste . Jag kopplade in min tvättmaskin igår på det sättet. Bara klippa tvättmaskins stickpropp så nära stickproppen som möjligt och skala kabeln . Min nya tvättmaskin har en stickpropp men det finns inget uttag för stickproppar.


Numera är de flesta elprodukter som till exempel tvättmaskiner , torkskåp och . Kompisen har köpt en begagnad tvättmaskin , som denne har. Nej, inte den typen av äldre installationer där maskinen inte har stickkontakt får . Jag har en tvättmaskin stående i mitt badrum som inte är korrekt installerad. Alla maskiner skall antingen vara försedda med stickpropp = ingen . Jag klipper in ett citat som speglar min tolkning av frågan:. Nu har jag bara ett fast uttag,.


Man klipper väl inte bort stickkontakten eller? Jag har fått en tvättmaskin som jag nu ska koppla in hemma, problemet är att tvättmaskinen har en vanlig stickkontakt och. Kan jag klippa av själva stickkontakten på tvättmaskinen och skala kablarna och sätta fast? Er nya tvättmaskin är skapad under många års utveckling. Men jag behöver koppla in tvättmaskinen I badrummet och det finns ju bara nakna.


Maskinen har stickpropp och jag vill inte klippa bort den. Han hade åkt hem till ett par som ville byta tvättmaskin. Rengöring av tvättmaskinen.


Ett annat farligt misstag är att använda . Dra ut stickproppen och klipp av anslutningskabeln. Och alla elektriska maskiner som tvättmaskin , hårtork eller rakapparat måste alltid anslutas till vägguttaget i badrummet. Alltså vill jag kunna koppla in min tvättmaskin som har en stickpropp. Vill helst inte klippa kabeln och göra en fast installation utan vill göra om . Postad av Örjan Borgström - jan :Det här med att man inte får klippa proppen är. Definition av stickpropp finns i ordlistan i kapitel.


För mer information om vart du lämnar din gamla tvättmaskin kontakta din . Kan installeras under din tvättmaskin för att höja upp maskinen. Ta ut tvättmaskinens stickpropp och stäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg