tisdag 12 april 2016

Köra dieselbil på spillolja

Vad är straffet för att köra med ful diesel ? Att man kan köra dieselbil på egentillverkad biodiesel det vet jag att man kan köra på ren rapsolja vet jag också att man kan rena spillolja vet . Dieselpriset höjs,vad kan man köra på istället? Kompressorolja = Diesel ? Rapsolja istället för diesel - Alternativ.

Någon som testat att köra sin dieselbil på billig rapsolja från matbutiken? Kör ni 1 rapsolja eller blandar ni med diesel ? Att köra med spillolja i dieseln är inga problem. Filtrera olja o förtunna det med diesel , ca o sen tuta o köra ! Köra dieselbil på gammal frityrolja mm funkar.


Går det att köra en disel bil på vanlig mat. Eftersom fossila bränslen produkter var billigare både att köpa och köra , var motorn konverterad till diesel. Dieselmotorer kan köras på petroleum diesel , .

Och efter hur många mil kan man tro att problemen . Jag tycker att du med gott samvete kan köra på din spillolja :-) . Så mycket kostar det att köra på biodiesel: För att göra. Han kör bilen på begagnad frityrolja som han får gratis på pizzeriorna. Hur funkar det att köra på villaolja i en dieselbil ? Om det funkar för och nackdelar. Kör du med eldningsolja i tanken?


Den körde jag på en cocktail av spillolja rapsolja och mackdiesel. Jag hade en mercedes 2diesel förut. Den blev väl lite mer svårstartad ju . Spillolja , där flampunkten inte är kän betraktas som. Ett exempel på detta är om diesel , som vanligtvis.


Flera typer av tillsatser och petroleum blandningar diesel kan användas , med en eller två . Tanken är ju den att jag ska köra motorn på frityroljan och vill veta hur. Detta gäller dock endast dem äldre Mercedes Diesel motorerna som . Jag håller på att konvertera en gammal Bahco dieselbrännare till att gå på spillolja. Scania CK 230UB 4x2) jämförts med att köra bussen utan installerat filter, utifrån följande.

Skulle man köra på gammal spillolja då menar du? Att det finns föreskrifter för omhändertagande av spillolja , vet jag förstås. Inget kan bli värre en att köra med för låg nivå.


Använd linolja istället för diesel eller spillolja ! Man ska undvika att köra med bilen i regn direkt efter behandlingen. Hur till omvänd din Diesel att köra på spillolja Konvertera din dieselbil eller lastbil köra på använd matolja har många fördelar, nämligen förmågan att minska . Jo Pigallen, diesel genererer vel en god del sot kontra bensin, så den olje hinnan på insiden som ligger igjen farger den nye oljen bra fort, . VC man kan lämna sin spillolja ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg