tisdag 23 oktober 2018

Glasburkar matförvaring

Förutom att bevara smaken så håller våra burkar din matförvaring prydlig och allt blir lättare att hitta så att du kan fokusera på matlagningen. På Lagerhaus har vi ett stort utbud av glasburkar i olika storlekar. Snygg inredning behöver inte vara dyrt. På Rusta hittar du allt du behöver för att förnya ditt hem i olika färger och mönster.


Matlådor i glas, plast och annan förvaring som håller dina matvaror och lunchlådan fräscha och lättillgängliga i ditt kök.

Här har jag samlat lite exempel på plastfri matförvaring när man vill minska. Det står lite olika matlådor, glasburkar och skålar lite här och var. Clas Ohlson Förläng livslängden på dina glasburkar.


Tillredning och matförvaring. Vi vill att tillvaron i köket ska vara enkel, praktisk och trivsam och har därför valt att satsa på ett brett utbud av köksprylar och . Bra plastburkar är viktigt att förvara maten i, släng gamla trista burkar och ha bra burkar som gör att hållbarheten på maten förlängs. Vi återanvänder glasburkar för matförvaring , t ex att frysa in soppor, grytor, sylt mm funkar kanon.

Tänk på att volymen ökar i fryst form bara. Zero Waste är en livsstil där man strävar efter att inte producera något avfall som går till deponi. Om man lever en Zero Waste livsstil så återanvänder man så . Ikea har en hel del glasburkar som är bra för matförvaring i både kyl och . Med dessa glasburkar med korklock håller du snyggt och prydligt i skafferiet - dessutom är de ekologiskt och rättvist tillverkade. Ni kan hitta dessa glasburkar på IKEA.


Kristall använder jag inte alls till matförvaring utan vanliga glasburkar. Typ syltburkar och från butiker som livsmedel varit i. Matförvaring hos GoodforKids. Originalet från USA, Ball Mason Jars tillverkar mångsidiga, praktiska glasburkar med lufttäta lock för frukt och konservering som håller många år framöver. Snygga glasburkar av frostat glas. Lock med silicontätning och titthål.


Säljes av: Mikael Person december 14: . Samt en flaska för vinäger. Glasburkar för pasta och te.

Jag har aldrig haft glasburkar i mitt kök, det är för att jag tycker det . Mycket av min matförvaring sker på öppna hyllor. Vackra stora glasburkar med röda lock. Jag styckfryser löst och stoppar i glasburkar el metallburkar (från second hand) och använder plastpåsar (så helt plastfri är jag inte än).


Konstigt att det tillverkas matlådor och annat för matförvaring av gift. Det står att man kan välja att förvara maten i glasburkar , men de har ju . Tack för svar men tyvärr är jag inte intresserad av att ha glasburkar i lådorna. Jag har glasburkar på öppna hyllor som jag lyfter ner.


Jag använder glasburkar till merparten av det jag stoppar i frysen. Till exempel är det så bekvämt att ladda ett antal glasburkar (av typen dem på bilden ovan) . Klassiska glasburkar i 3-pack från Kilner. Perfekt när du ska göra egen sylt eller marmelad. Plastlådor, flaskor och glasburkar i olika storlekar är alltid praktiska att ha hemma till rester och .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg